Obchodné podmienky Flexity

 prevádzkovateľa internetového obchodu flexity

   Obchodník:  flexity s.r.o.

So sídlom:  Ľuda Zúbka 2, Bratislava-Dúbravka 841 01

Identifikačné číslo IČO: 35 731 389     

zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I Oddiel: Sro, Vložka č. 15884/B a v Živnostenskom registri: Okresného úradu Bratislava číslo: 103-12468

DIČ: 2021344160

IČ DPH: SK2021344160

pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese: www.flexity.sk

Tel. kontakt pre obchodné podmienky a reklamačný poriadok: +421 233 070 495

Kontaktná e-mailová adresa: info@flexity.sk

 

ORGÁN DOZORU:

Kontakt na všeobecný orgán trhového dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu pre Bratislavský kraj je: Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj so sídlom Prievozská 32, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava 27  

Odbor ochrany spotrebiteľa

tel. č.: 02/58272 159
Odbor výkonu dozoru
tel. č.: 02/58272 172, 02/58272 104
fax č.: 02/58272 170  

Web: http://www.soi.sk

http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

I.VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1 Tieto Obchodné podmienky (ďalej ako „obchodné podmienky“) obchodnej spoločnosti flexity s.r.o. so sídlom Ľuda Zúbka 2, Bratislava-Dúbravka 841 01, IČO: 35 731 389, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu v Bratislava I Oddiel: Sro, Vložka č. 15884/B (ďalej ako „obchodník“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikli na základe kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku podľa zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchnodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, medzi obchodníkom a kupujúcim – spotrebiteľom, fyzickou osobou, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti, prostredníctvom internetového obchodu obchnodníka (ďalej ako „kupujúci“ alebo „spotrebiteľ“).

Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto obchodných podmienok podľa vyššie spomenutého zákona rozumie zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchnodníka a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu (ďalej v týchto obchodných podmienkach ako „kúpna zmluva“). Internetový obchod je obchodníkom prevádzkovaný na adrese http://www.flexity.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).

1.2  Prevádzkovateľom internetového obchodu flexity je obchodník.

1.3 Spotrebiteľ: Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

1.4 Kupujúci: Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvára zmluvu s obchodníkom na kúpu tovaru alebo služieb.

1.5. Digitálny obsah: Digitálny obsah je údaj vytvorený a dodaný v digitálnej podobe, ktorý môže zahŕňať software, aplikácie, videá, hudbu, e-knihy a ďalšie formy digitálnych médií.

1.6. Digitálna služba: Digitálna služba je služba, ktorá umožňuje vytváranie, spracovanie alebo ukladanie údajov v digitálnej podobe alebo prístup k takýmto údajom, vrátane cloudových služieb, streamovacích služieb a sociálnych médií.

1.7. Nekalé obchodné praktiky: Konanie obchodníka, ktoré je v rozpore s požiadavkami odbornej starostlivosti a ktoré môže podstatne narušiť ekonomické správanie spotrebiteľa.

1.8  Tieto obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď je kupujúcim právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Ak je kupujúcim právnická osoba alebo osoba, ktorá koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, kúpna zmluva, ak nebola dojednaná samostatne medzi podnikateľskými subjektmi, sa riadi platnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.

1.9 V prípade, že obchodník a spotrebiteľ uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky musia rešpektovať všetky práva spotrebiteľa v súlade s platnými právnymi predpismi v čase uzavretia zmluvy, a nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami.

1.10 V prípade, že obchodník nedodrží svoje povinnosti vyplývajúce z platných právnych predpisov Slovenskej republiky alebo z týchto obchodných podmienok, môže si spotrebiteľ uplatniť svoje právo voči obchodníkovi prostredníctvom príslušného súdu, využiť svoje právo na alternatívne riešenie sporov, resp. podať sťažnosť na obchnodníka prostredníctvom stránky: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK 

1.11 Ustanovenia týchto obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Sú vyhotovené v slovenskom jazyku.

1.12 Kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu flexity sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchnodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ako aj zákona č. 40/1964 Sb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii. Všetky zmluvné vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.

1.13 Prevádzkovateľ tohto internetového obchodu sa zaväzuje, že vynaloží všetko svoje úsilie, ktoré je od neho možné primerane požadovať, aby bol internetový obchod, jeho obsah a funkcie v prevádzky schopnom stave a aby bolo jeho používanie bezpečné pre zákazníkov, objednávateľov. Napriek tomu, prevádzkovateľ neposkytuje záruku nepretržitej funkčnosti internetového obchodu, jeho bezchybnej činnosti a zabezpečenia. Používateľom webového rozhrania obchodu nevznikajú žiadne nároky voči prevádzkovateľovi v prípade akejkoľvek nefunkčnosti internetového obchodu.

II. CENOVÉ PODMIENKY

2.1  Webové rozhranie obchodu obsahuje zoznam tovaru ponúkaného obchodníkom na predaj, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkaného tovaru. Ceny ponúkaného tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty.  Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť obchnodníka uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dojednaných podmienok.

2.2  Ceny výrobkov sú uvedené bez nákladov na dopravu.

2.3 Akciové ceny platia na príslušný kalendárny mesiac, resp. do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

2.4. Obchodník si vyhradzuje právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť) ceny tovarov uvedené na stránke www.flexity.sk s tým, že nové ceny tovarov sú pre kupujúceho platné dňom ich uverejnenia na stránke www.flexity.sk. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu objednaného tovaru (platná je cena uvedená v objednávke v momente objednania tovaru). Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim, a to hlavne vtedy, keď kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému obchnodníka.

III. PLATOBNÉ PODMIENKY

3.1 Kupujúci za tovar a náklady na doručenie zaplatí v mene euro (€) (prípadne v inej mene) spôsobom dohodnutým v objednávke.

3.2 Kúpnu cenu, cenu výrobku a náklady na doručenie (ďalej len „kúpna cena“) môže kupujúci obchodníkovi uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:

  • v hotovosti na dobierku, kupujúci za tovar zaplatí pri prevzatí tovaru (zvyčajne zamestnancovi kuriérskej služby alebo pošty);
  • bezhotovostným prevodom cez internet banking na účet obchnodníka vo Fio Banka, a.s. IBAN: SK6083300000002701269757 (ďalej ako „účet obchnodníka“);
  • bezhotovostne online platobnou kartou

3.3 Údaje potrebné k úhrade obdrží kupujúci aj prostredníctvom e-mailu. Ako variabilný symbol (ak je vzhľadom na vybraný spôsob platby potrebný) uvedie číslo objednávky, resp. faktúry. 

3.4 Pri bezhotovostnom prevode sa za deň platby považuje deň, keď bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchnodníka.

3.5 V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.

3.6 Pri doručení tovaru mimo Slovenskej republiky, účtuje obchodník poštovné podľa platných taríf Slovenskej pošty alebo aktuálnej doručovacej spoločnosti (závisí od výberu spôsobu doručenia kupujúcim). O výške poštovného bude kupujúci informovaný e-mailom.

3.7 Pri preberaní tovaru prostredníctvom doručovacej spoločnosti je doručený kupujúcemu doklad o prevzatí tovaru, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku.

3.8 Kupujúci súhlasí s tým, že obchodník môže vystaviť elektronickú faktúru v zmysle §71 ods. 1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. Daňový doklad (faktúra) s vyčíslením kúpnej ceny a DPH, vrátane nákladov na doručenie bude kupujúcemu zaslaný e-mailom najneskôr v deň doručenia tovaru.  Na požiadanie kupujúceho mu bude daňový doklad doručený aj v papierovej forme najneskôr v deň doručenia tovaru.

3.9 Pri každej zľave na tovar je obchodník povinný informovať zákazníkov o poslednej najnižšej cene, za ktorú bol tovar predávaný v období 30 dní pred znížením ceny.

3.10 Informácia o poslednej najnižšej cene bude uvedená jasne a zrozumiteľne pri každej ponuke so zľavou, a to priamo na stránke produktu alebo v rámci marketingových materiálov týkajúcich sa zľavy.

3.11 Ak sú k cene tovaru pripočítavané náklady na dopravu alebo balné, obchodník je povinný jasne informovať zákazníka o výške týchto nákladov pred dokončením objednávky.

3.12 Pri dokončovaní objednávky musí zákazník výslovne súhlasiť s celkovou cenou vrátane nákladov na dopravu a balné. Tento súhlas sa získa prostredníctvom zaškrtávacieho políčka alebo iného zreteľného mechanizmu na webovej stránke pred dokončením platby.

3.13 Celková cena vrátane všetkých dodatočných nákladov bude zreteľne uvedená v súhrne objednávky pred potvrdením platby zo strany zákazníka.

3.14 Spotrebiteľ má právo byť informovaný o všetkých nákladoch súvisiacich s nákupom, vrátane základnej ceny tovaru, nákladov na dopravu a balné, pred uzavretím zmluvy.

3.15 Ak sa po uzavretí zmluvy zistia dodatočné náklady, ktoré neboli predtým zverejnené alebo s ktorými spotrebiteľ nevyjadril súhlas, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie všetkých zaplatených súm.

Podmienky odloženej platby (dohoda o splátkach)

  1. Ak si Kupujúci pri objednávke Produktu zvolí možnosť odloženej platby (dohoda o splátkach), Predávajúci môže Kupujúcemu poskytnúť dohodu o splátkach (ďalej len "Dohoda o splátkach").
  2. Partner Predávajúceho, spoločnosť InstaCash (so sídlom Szabó Ilonka 22., 1015 Budapešť, Maďarsko, prízemie, 2. dvere, registračné číslo spoločnosti: 01-09-377358, ďalej len "InstaCash") poskytuje služby spočívajúce v hodnotení bonity a úverovej histórie Kupujúceho na základe fakturačných údajov, kreditnej karty a ďalších údajov poskytnutých Kupujúcim na základe zmluvy s Kupujúcim.
  3. O uzatvorenie Dohody o splátkach je možné požiadať pri nákupoch s minimálnou hodnotou 500 EUR a maximálnou hodnotou 3000 EUR.
  4. Kupujúci môže počas objednávky Produktu uviesť, že kúpnu cenu, splatnú ku dňu objednávky, zaplatí s využitím možnosti odloženej platby prostredníctvom Dohody o splátkach. Následne môžu Predávajúci a Kupujúci uzavrieť Dohodu o splátkach. Kupujúci môže požiadať o Dohodu o splátkach vo výške uvedenej Predávajúcim v bode 3.
  5. Ďalšie podmienky odloženej platby sú uvedené v Dohode o splátkach.
  6. Kupujúci je povinný súčasne s objednávkou Produktu zaplatiť časť kúpnej ceny, na ktorú sa nevzťahuje Dohoda o splátkach v súlade s ustanoveniami uvedenými v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.
  7. V prípade Dohody o splátkach sa online platby kreditnou kartou spracúvajú prostredníctvom systému Barion. Predávajúci nemá prístup k údajom o kreditnej karte Kupujúceho. Poskytovateľ služieb, spoločnosť Barion Payment Ltd., pôsobí pod dohľadom Maďarskej národnej banky s číslom licencie: H-EN-I-1064/2013.

IV.OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

4.1 Informácie o tovare uvedené v katalógu elektronického obchodu sú čerpané z verejne prístupných zdrojov, oficiálnych stránok a môžu byť tiež osobitne poskytnuté výrobcom. Prevádzkovateľ internetového obchodu si vyhradzuje právo na zmenu informácií o tovare uvedených v katalógu elektronického obchodu bez predchádzajúceho upozornenia. Kupujúcemu budú pred uzavretím kúpnej zmluvy s obchodníkom uvedené hlavné vlastnosti tovaru v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie.

4.2 Odoslanie objednávky nie je podmienené registráciou kupujúceho v databáze prevádzkovateľa internetového obchodu. Kupujúci vyplnením a odoslaním objednávkového formulára potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom obchnodníka, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto obchodných podmienok. Údaje uvedené kupujúcim pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne.

4.3 Registrácia na webovej stránke umožní kupujúcemu prístup do svojho používateľského (zákazníckeho) účtu z ktorého môže taktiež objednávať tovar. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený heslom a zvoleným menom používateľa.

4.4 Obvyklá dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu www.flexity.sk.

4.5 Ak sa obchodník a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, obchodník je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety a nie je schopný dodať tovar kupujúcemu, obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho. Obchodník je povinný poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy.

4.6 Kupujúci má právo v prípade porušenia povinnosti obchnodníka podľa predošlého bodu odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a zrušiť objednávku uvedeného tovaru. Obchodník je povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcim stornovať objednávku.

4.7 Obchodník je povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy,  a to rovnakým spôsobom aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe, pokiaľ sa so spotrebiteľom nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez zaúčtovania ďalších poplatkov. Tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchnodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej ako „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku“).

4.8 Pri objednaní tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár na webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje informácie o:

  • objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
  • spôsob úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
  • informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru. 

4.9  Pri objednávaní cez internet uveďte, prosím, nasledujúce údaje:

  • ak nakupujete ako spotrebiteľ, t.j. ako fyzická osoba, ktorá nekoná pri uzatváraní zmluvy na diaľku v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, uveďte:
    • meno a priezvisko, adresu. Súčasne uveďte vaše telefónne číslo a e-mail, ktoré budú výslovne použité len pri komunikácii týkajúcej sa vašej objednávky (kúpnej zmluvy). Obchodník je povinný zabezpečiť ochranu osobných údajov. Náklady kupujúceho spojené s použitím diaľkových komunikačných prostriedkov sa nelíšia od základnej sadzby.
  • ak nakupujete v súvislosti s vašou podnikateľskou činnosťou, uveďte tiež :
    • obchodné meno, IČO, DIČ a miesto podnikania alebo sídlo

4.10 V elektronickom systéme obchnodníka má kupujúci právo oboznámiť sa s reklamačným poriadkom a obchodnými podmienkami elektronického obchodu www.flexity.sk. Kupujúci  zmačknutím tlačítka “ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY“ obchodníkovi potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto obchodných podmienok oboznámil. Obchodné podmienky a reklamačný poriadok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Obchodník je povinný pred uzavretím zmluvy prostredníctvom prostriedku diaľkovej komunikácie  uviesť aspoň informácie podľa § 3 ods. 1 písm. a), b), e), h) a o) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku tak, aby mal spotrebiteľ primeranú možnosť si tieto informácie prečítať alebo vypočuť. Ďalšie informácie uvedené v § 3 ods. 1 vyššie spomenutého zákona poskytne obchodník spotrebiteľovi spôsobom primeraným použitému prostriedku diaľkovej komunikácie. Obchodník je povinný bezodkladne po uzavretí zmluvy uzavretej na diaľku, najneskôr spolu s dodaním tovaru, poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy prostredníctvom e-mailu.

4.11 Odoslaním objednávky, stlačením tlačidla “ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY“,  sa táto stáva pre kupujúceho záväznou. Kupujúci potvrdzuje, že stlačením tlačidla “ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu. Ak je nesplnenie tejto povinnosti zo strany obchnodníka spôsobilé uviesť spotrebiteľa do omylu o odplatnosti právneho úkonu, celkovej cene tovaru alebo o spôsobe výpočtu celkovej ceny, spotrebiteľ nie je povinný cenu za dodaný tovar uhradiť.

4.12 Pred odoslaním objednávky obchodníkovi, môže kupujúci obsah nákupného košíka skontrolovať a meniť údaje, ktoré v rámci svojej objednávky zadal. Objednávku kupujúci odošle obchodníkovi kliknutím na tlačidlo “ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY“. Údaje uvedené kupujúcim v objednávke sú obchodníkom považované za správne.

4.13 Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného objednávkového formulára na internetovej stránke obchnodníka, ktorý je charakterizovaný v bode 4.8 týchto obchodných podmienok (ďalej len „objednávka“). Predmetom tejto kúpnej zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok uvedených v objednávke.

4.14 Následne po odoslaní objednávky dostane kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky generované oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému obchnodníka (ďalej ako „potvrdenie doručenia objednávky“) s textom: „POTVRDENIE DORUČENIA OBJEDNÁVKY“. Automaticky generované oznámenie potvrdenia o prijatí doručenia objednávky do elektronického systému obchnodníka obsahuje údaje o tom, že obchodníkovi bola doručená objednávka, avšak toto automatické oznámenie nie je akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, t. j. nie je potvrdením objednávky zo strany obchnodníka.

4.15 Obchodník bezodkladne po doručení objednávky zašle elektronickou poštou na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o potvrdení/ akceptácii objednávky vo forme e-mailovej správy s textom v predmete e-mailu „OBJEDNÁVKA POTVRDENÁ“. Toto potvrdenie/akceptácia objednávky zo strany obchnodníka je uzavretím kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a obchodníkom. Akceptácia/potvrdenie objednávky obchodníkom obsahuje informáciu:

  • o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy,
  • o celkovej cene tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky,
  • o podmienkach a spôsobe prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho, lehotu, do ktorej sa obchodník zaväzuje expedovať zakúpený tovar,
  • o tom, že ak si obchodník nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa § 3 odseku 1 písm. e) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa § 3 odseku 1 písm. i) tohto zákona, spotrebiteľ nie je povinný tieto náklady alebo poplatky uhradiť,
  • o obchodníkovi: obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania obchnodníka alebo osoby, v mene ktorej obchodník koná, IČO, číslo zápisu v Obchodnom registri, daňové identifikačné údaje obchnodníka, telefónne číslo obchnodníka a ďalšie údaje, ktoré sú dôležité pre kontakt spotrebiteľa s obchodníkom, najmä adresu jeho elektronickej pošty; adresu obchnodníka alebo osoby, v mene ktorej obchodník koná, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu tovaru, podať sťažnosť alebo iný podnet.

Na e-mailovú adresu kupujúceho v prípade potreby zasiela obchodník všetky ďalšie informácie týkajúce sa kúpnej zmluvy (objednávky spotrebiteľa).

4.16 Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie, potvrdenia objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu. Telefonická objednávka zo strany spotrebiteľa je návrhom kúpnej zmluvy, pričom obchodník je povinný splniť si informačné povinnosti podľa § 3 ods. 1 písm. a), b), e), h) a o) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku tak, aby mal spotrebiteľ primeranú možnosť si tieto informácie prečítať alebo vypočuť. Ďalšie informácie podľa tohto zákona poskytne obchodník spotrebiteľovi spôsobom primeraným použitému prostriedku diaľkovej komunikácie. Písomné potvrdenie objednávky pri telefonickej objednávke je doručené najneskôr v deň dodania tovaru, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy.

V. PRÁVO SPOTREBITEĽA ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY

5.1 Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. To znamená, že spotrebiteľ môže bezplatne stornovať objednávku alebo jej časť aj bez udania dôvodu. Odstúpenie od kúpnej zmluvy spotrebiteľ doručí obchodníkovi prostredníctvom elektronickej pošty alebo listovou zásielkou na adresu sídla obchnodníka.

5.2 Spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, ak si obchodník včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku.

Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi vyššie spomenuté informácie až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť.

Ak si obchodník nesplnil svoju informačnú povinnosť ani v dodatočnej lehote, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

5.3 Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

5.4 Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa:

  • tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  • dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru. 

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

5.5 Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy (ďalej ako „oznámenie o odstúpení od zmluvy“) u obchnodníka v listinnej podobe jednoznačne formulovaným oznámením o odstúpení od zmluvy zaslanej na adresu sídla obchnodníka alebo e-mailom zaslaným na adresu info@flexity.sk  pričom môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, tvoriaci prílohu týchto obchodných podmienok. Ak bola kúpna zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy.

Skrátený online formulár: https://flexity.zendesk.com/hc/sk-sk/requests/new

5.6 Právo na odstúpenie od zmluvy má spotrebiteľ aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne v priestoroch výdajného miesta obchnodníka.

5.7 Odstúpenie od kúpnej zmluvy by malo obsahovať informácie meno a priezvisko, adresu, číslo faktúry, poprípade číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.

5.8 Obchodník je povinný spotrebiteľovi poskytnúť formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred uzavretím kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku alebo ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa, pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku (príloha č. 1 obchodných podmienok).

5.9 Spotrebiteľ najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy kompletný tovar, vrátane originálneho dokladu o kúpe, záručného listu (ak bol k zakúpenému tovaru vystavený obchodníkom), návodu,

  • zašle späť obchodníkovi (poštou, kuriérskou spoločnosťou) na adresu: flexity s.r.o, Saratovská 6D, Bratislava 84102

Odporúčame odosielanú zásielku poistiť do výšky hodnoty tovaru. Zásielky zaslané na dobierku obchodník nepreberá.

  • alebo ho odovzdá osobne obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru na adrese: flexity s.r.o, Saratovská 6D, Bratislava 84102

5.10 Bod 5.9 obchodných podmienok neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

5.11 Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si obchodník nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu.

5.12  Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku.

5.13 Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru, a to aj v prípade odstúpenia od doplnkovej zmluvy. Pri odstúpení od zmluvy vrátane doplnkovej zmluvy spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. 

5.14 Náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií predpokladaný odhad týchto nákladov závisí od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien, za ktoré spotrebiteľom vybraný prepravca poskytuje svoje služby napríklad vo výške od 2,70 EUR do 8,50 EUR. Predpokladaný výpočet nákladov pri vrátení tovaru prostredníctvom Slovenskej pošty si môžete pozrieť na:  http://cennik.posta.sk/.

5.15 Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým dodávateľom a o ktoré spotrebiteľ prejavil záujem, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá kúpnej zmluve, ako aj všetky spotrebiteľom účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým, znáša obchodník.

5.16 Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.

5.17 Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.

5.18 Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe, pokiaľ sa so spotrebiteľom nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb. Spotrebiteľovi v tejto súvislosti nemôžu byť účtované akékoľvek ďalšie poplatky.

5.19 Pri odstúpení od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby uvedené v bode 5.18 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi (podľa toho, ktorá skutočnosť nastane skôr), ibaže obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

5.20 Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia tovaru, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom.

5.21 Flexity s.r.o. sa zaväzuje informovať spotrebiteľov o ich právach, povinnostiach a prostriedkoch na presadzovanie ich práv v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z.

5.22 Informácie o právach spotrebiteľov budú dostupné na webovej stránke www.flexity.sk a na požiadanie budú poskytnuté aj prostredníctvom zákazníckeho servisu.

5.23 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 30 dní, ak bola zmluva uzavretá pri predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve obchodníka v domácnosti (tzv. podomový predaj).

5.24 Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar.

5.25 Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy v prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

VI.NEMOŽNOSŤ ODSTÚPENIA OD ZMLUVY

6.1 S ohľadom na ust. § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z.z. nie je možné vrátiť tovar, ktorý je zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa. V našom e-shope je možné si zakúpiť tovar v ktorom si spotrebitelia vyberajú vlastné farby, farebné variácie alebo upravujú štandardné rozmery. Podľa tohto zákona spotrebiteľom pri tomto tovare NEMÁ právo odstúpiť od zmluvy.

Prosíme preto ctených zákazníkov aby od zmluvy pri tomto tovare neodstupovali, nakoľko tovar Vám bude vrátený a budeme od Vás požadovať úhradu za poštovné. V prípade neprevzatia dobierky s takýmto tovarom, je zákazník povinný uhradiť 100% kúpnej ceny tovaru+náklady na poštovné a náklady na poštovné za vrátenie zásielky+ náklady na znovuposlanie balíka, prevodom na účet v banke vopred.

6.2Právo na odstúpenie od zmluvy má nárok iba kupujúci, ktorý je spotrebiteľom. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

V prípade, že kupujúcim je podnikateľ a v objednávke uviedol svoje IČO alebo DIČ, považuje sa za podnikateľa. Podnikateľom je každá osoba, ktorá koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania. Takýto kupujúci nie je spotrebiteľom, ale podnikateľom a podľa ustanovenia § 1829 Občianskeho zákonníka nemá právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od doručenia tovaru.

VII. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE

7.1 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

7.2 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od obchnodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar alebo, keď tak neurobí včas, tak v čase, keď obchodník umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

7.3 Obchodník sa zaväzuje poskytnúť spotrebiteľovi všetky potrebné informácie o popredajnom servise, ktorý zahŕňa údržbu, opravu a iné služby spojené s použitím tovaru zakúpeného spotrebiteľom.

7.4 Spotrebiteľ bude informovaný o dostupnosti popredajného servisu vrátane kontaktov na servisné strediská alebo autorizované opravovne.

7.5. Obchodník poskytne spotrebiteľovi kontaktné údaje, na ktorých bude k dispozícii pre riešenie popredajných záležitostí.

7.6. Spotrebiteľ má právo na jasné a zrozumiteľné informácie o postupoch pri uplatňovaní popredajného servisu, vrátane spôsobu kontaktovania obchodníka a servisných stredísk

VIII.PREVÁDZKOVÁ DOBA

8.1 Objednávky cez elektronický obchod obchnodníka sú prijímané 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

Cez e-mail a telefón sme vám k dispozícii v pracovné dni od 10:00 do 16:00 hod.
V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci (vis maior) obchodník nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby.

O prevádzkovej dobe počas štátnych sviatkov a dní pracovného pokoja budú zákazníci informovaní cez www.flexity.sk.

IX. DIGITÁLNY OBSAH A DIGITÁLNE SLUŽBY

9.1. Obchodník sa zaväzuje dodržiavať všetky ustanovenia týkajúce sa digitálneho obsahu a digitálnych služieb podľa zákona č. 108/2024 Z. z.

9.2 Digitálny obsah je údaj vytvorený a dodaný v digitálnej podobe, ktorý môže zahŕňať software, aplikácie, videá, hudbu, e-knihy a ďalšie formy digitálnych médií.

9.3 Digitálna služba je služba, ktorá umožňuje vytváranie, spracovanie alebo ukladanie údajov v digitálnej podobe alebo prístup k takýmto údajom, vrátane cloudových služieb, streamovacích služieb a sociálnych médií.

9.4 Spotrebiteľ má právo na jasné a zrozumiteľné informácie o digitálnom obsahu a digitálnych službách pred ich zakúpením alebo objednaním.

9.5 Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy týkajúcej sa digitálneho obsahu alebo digitálnych služieb bez uvedenia dôvodu do 14 dní od uzavretia zmluvy, pokiaľ nebolo začaté s poskytovaním digitálneho obsahu alebo digitálnej služby s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.

Ak digitálny obsah alebo digitálna služba nebudú zodpovedať zmluve, spotrebiteľ má právo na nápravu, primeranú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy a vrátenie zaplatenej ceny.

X. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

10.1 Tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok uverejnené na www.flexity.sk nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

10.2 V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena/dodatok musí mať písomnú formu.

10.3 Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, prostredníctvom listových zásielok, prípadne telefonicky.

10.4 Tieto obchodné podmienky sú viazané na nákup v elektronickom obchode www.flexity.sk. Znenie obchodných podmienok môže obchodník kedykoľvek meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny obchodných podmienok je splnená ich umiestnením na webovej stránke obchnodníka www.flexity.sk.

10.5 Flexity s.r.o. sa zaväzuje dodržiavať všetky právne predpisy týkajúce sa poctivého obchodného správania a vyvarovať sa akýchkoľvek nekalých obchodných praktík voči spotrebiteľom.

10.6 Ak sa spotrebiteľ domnieva, že sa Flexity s.r.o. dopustilo voči nemu nekalej obchodnej praktiky, má právo podať sťažnosť na Flexity s.r.o. prostredníctvom e-mailu na adresu info@flexity.sk alebo písomne na adresu sídla spoločnosti.

10.7 Flexity s.r.o. sa zaväzuje prešetriť každú sťažnosť týkajúcu sa nekalej obchodnej praktiky a do 30 dní od prijatia sťažnosti informovať spotrebiteľa o výsledku prešetrenia a prijatých opatreniach na nápravu.

10.8 Ak sa preukáže, že Flexity s.r.o. sa dopustilo nekalej obchodnej praktiky, má spotrebiteľ právo na nasledovné prostriedky nápravy:

a) Vrátenie zaplatenej ceny za tovar alebo službu, ktoré boli predmetom nekalej obchodnej praktiky.

b) Výmenu tovaru za iný tovar rovnakej hodnoty podľa výberu spotrebiteľa.

c) Primeranú zľavu z ceny tovaru alebo služby, ak spotrebiteľ súhlasí s ponechaním si tovaru alebo služby napriek nekalej obchodnej praktike.

d) Náhradu preukázaných škôd spôsobených nekalou obchodnou praktikou, vrátane nákladov na právne zastúpenie a iných súvisiacich výdavkov.

10.9 Flexity s.r.o. sa zaväzuje prijať všetky primerané opatrenia na zabezpečenie toho, aby sa podobné nekalé obchodné praktiky v budúcnosti neopakovali, a o týchto opatreniach informovať spotrebiteľa.

10.10 Ak spotrebiteľ nie je spokojný s riešením sťažnosti, má právo obrátiť sa na príslušné orgány na ochranu spotrebiteľov alebo na súd.

10.11 Flexity s.r.o. si vyhradzuje právo na aktualizáciu týchto obchodných podmienok v prípade zmeny právnych predpisov týkajúcich sa ochrany spotrebiteľov a nekalých obchodných praktík.

10.12 Zdieľanie informácií s orgánmi dohľadu:

Obchodník je povinný na požiadanie orgánu dohľadu poskytovať všetky požadované informácie a podklady, vrátane tých, ktoré môžu obsahovať obchodné tajomstvo, bankové tajomstvo, daňové tajomstvo, poštové tajomstvo alebo telekomunikačné tajomstvo. Orgán dohľadu je oprávnený pri výkone dohľadu odobrať písomnosti a iné nosiče dát na nevyhnutný čas a v nevyhnutnom rozsahu, ak ich predávajúci odmietol poskytnúť alebo ak má orgán dohľadu pochybnosti o správnosti alebo úplnosti poskytnutých informácií. Orgán dohľadu je povinný zabezpečiť ochranu týchto informácií pred neoprávneným sprístupnením a ich zneužitím, a to aj po skončení dohľadu.

Orgány dohľadu môžu požadovať informácie potrebné na zistenie majiteľa účtu, ak je to potrebné pri výkone dohľadu podľa osobitných predpisov. Banky sú povinné tieto informácie poskytovať v rozsahu nevyhnutnom na výkon dohľadu​

 

V Bratislave, 1.júl 2024

 

Prílohy:  1. Poučenie o odstúpení od zmluvy

              VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (papierová podoba)

Vrátenie tovaru:  https://www.flexity.sk/vratenie-tovaru-a-reklamacia/ 

              2. Reklamačný poriadok

https://www.flexity.sk/vratenie-tovaru-a-reklamacia/ 

Príloha č. 1:

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adresu sídla spoločnosti: flexity s.r.o., Ľuda Zúbka 2, 841 01 Bratislava alebo na e-mailovú adresu: info@flexity.sk.
Ak máte záujem, môžete vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uvedený v pdf. formáte vyššie.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete (posledný 14. deň lehoty podáte Vaše oznámenie napríklad na poštovú prepravu alebo odošlete emailom) oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
 
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr.

 

Príloha č. 2:

REKLAMAČNÝ PORIADOK

I.VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A VYMEDZENIE POJMOV

a) Tento reklamačný poriadok je v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchnodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku“) a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len „tovar“) poskytovaný obchodníkom (definovaný nižšie), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho (definovaný nižšie) zo  zodpovednosti za vady tovaru (ďalej len „reklamácia/reklamácie“)

b) „obchodník“ je spoločnosť s ručením obmedzeným:

Obchodné meno: flexity s.r.o.

Sídlo: Ľuda Zúbka 2, Bratislava-Dúbravka 841 01, Slovenská republika

Táto spoločnosť je zapísaná do Obchodného registra Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo:  15884/B

IČO: 35 731 389

DIČ: 2021344160

IČ DPH: SK2021344160

Telefonický kontakt pre otázky týkajúce sa reklamácií: +421 233 070 495

kupujúci“ je spotrebiteľ, ktorý s obchodníkom uzavrel zmluvu o predaji tovaru uzavretej na diaľku podľa § 2 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku

Pokiaľ je kupujúci podnikateľom a výrobok kupuje na účely podnikateľskej činnosti, podmienky, rozsah, postup reklamácie a záručná doba podliehajú záručným podmienkam obchnodníka v súlade s ustanoveniami (§422 a nasl.) zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov  (ďalej len „obchodný zákonník“).

II. ZÁRUČNÉ PODMIENKY

a) Obchodník zodpovedá za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. To znamená, že tovar:

  • má vlastnosti, ktoré boli medzi obchodníkom a kupujúcim dojednané a tiež, ktoré obchodník popisuje pri jednotlivých druhoch tovaru alebo ktoré mohol kupujúci očakávať s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy
  • je v zodpovedajúcom množstve, veľkosti, akosti, miere alebo hmotnosti
  • vyhovuje požiadavkám právnych predpisov Slovenskej republiky vrátane záväzných technických noriem.

Za vadu tovaru nie je možné považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.
Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.

b) Ak tovar vykazuje zjavné vady, t.j. najmä, ak je tovar kupujúcemu predaný v poškodenom transportnom obale, je kupujúci oprávnený tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia obchodníkom (t.j.dodanie nepoškodeného tovaru) alebo na vrátenie kúpnej ceny, a to podľa zvolenia kupujúceho.

c) Záruka sa nevzťahuje na mechanické poškodenie tovaru kupujúcim, používanie tovaru v nezodpovedajúcich, resp. nevhodných podmienkach, neodborné zaobchádzanie, zanedbanie starostlivosti o tovar, nesprávnu manipuláciu a používanie tovaru, nesprávne ošetrovanie tovaru.

d) Obchodník si zároveň vyhradzuje právo nevrátiť peniaze za tovar na ktorý sa nevzťahuje záruka podľa predchádzajúceho bodu a právo nezameniť ho za iný tovar.Všetky záručné opravy/výmeny obchodník môže uskutočniť iba v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky podľa predchádzajúceho bodu a tieto sú bezplatné.

e) Ak kupujúci zistí, že tovar má vadu, tento tovar by už nemal ďalej používať a pre uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady tovaru je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu u obchnodníka.

f) Opotrebovanie charakteristické pre daný tovar spôsobené bežným používaním sa nepovažuje za vadu.

g) Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami občianskeho zákonníka, trvá 24 mesiacov, s výnimkami ustanovenými v občianskom zákonníku.

III. VYBAVENIE REKLAMÁCIE

a) Reklamácia sa uplatňuje zaslaním reklamačného protokolu poštou na sídlo obchnodníka: flexity s.r.o., Saratovská 6/D, 84102, Bratislava alebo emailom na emailovú adresu: info@flexity.sk

Pre reklamáciu prosím použite tento reklamačný protokol (papierová podoba) alebo online formulár.

b) Reklamovaný tovar je potrebné za účelom posúdenia vady a vybavenia reklamácie zaslať naspäť obchodníkovi. Kupujúci koná v tomto prípade tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne ochráni a v prípade potreby označí zásielku príslušnými symbolmi (napríklad symbolom pre krehkú zásielku).

c) Ak je reklamácia oprávnená (tovar má vadu a je reklamovaný v záručnej dobe), kupujúci má právo, aby obchodník uhradil aj nevyhnutné náklady spojené s reklamáciou, to znamená, že obchodník uhradí poštovné.

d) V prípade, že nie je možné uplatniť záručnú opravu u iného subjektu ako u obchnodníka, zaistí záručnú opravu obchodník. Obchodník v deň prijatia reklamácie vystaví kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie tovaru, v ktorom presne označí vady tovaru. O vybavení reklamácie obchodník informuje kupujúceho formou elektronickej pošty (e-mailom) alebo doporučeným listom alebo SMS správou, zároveň kupujúcemu doručí e-mailom alebo doporučenou poštou  písomný doklad o vybavení reklamácie (reklamačný protokol) najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

e) Obchodník rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a danú reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia aj vybaví. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Obchodník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie jedným z nasledujúcich spôsobov:
1) odovzdaním opraveného tovaru
2) výmenou tovaru
3) vrátením kúpnej ceny tovaru
4) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru

5) písomnou výzvou na prevzatie plnenia
6) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru

V prípade, že sa v priebehu záručnej doby vyskytne vada tovaru, pre ktorú sa zakúpený výrobok nemôže riadne používať a túto vadu je možné odstrániť, kupujúci má právo na jeho bezplatnú, včasnú a riadnu opravu. Takúto vadu je obchodník povinný bez zbytočného odkladu odstrániť.
U odstrániteľnej vady môže kupujúci tiež namiesto odstránenia vady požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo výmenu chybného tovaru alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu výrobku alebo závažnosť vady. 

Namiesto odstránenia vady môže obchodník vždy vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak tým nespôsobí kupujúcemu závažné ťažkosti.
V prípade vady, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni tomu, aby mohol byť tovar riadne používaný ako tovar bez vady, kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo môže od kúpnej zmluvy odstúpiť a žiadať vrátenie peňazí. V tom prípade mu obchodník vráti plnú úhradu za tovar aj so všetkými poplatkami vrátane poštovného. Tie isté práva má kupujúci tiež v prípade, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar kupujúci nemôže riadne užívať.
U použitého tovaru alebo tovaru predávaného za nižšiu cenu má kupujúci pri vade tovaru nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny.

f) V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom na adresu sídla obchnodníka (uvedená v záhlaví tohto poriadku), zodpovedná osoba obchnodníka tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (doklad o kúpe tovaru, obal). Rozhodujúci dátum pre plynutie lehoty na vybavenie reklamácie je dátum prijatia tovaru od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Odporúčame Vám zasielaný tovar poistiť. Zásielky na dobierku nepreberáme.

g) Zodpovedná osoba obchnodníka v plnej miere zodpovedá za sledovanie plynutia lehoty na vybavenie reklamácie v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa a občianskeho zákonníka a bezodkladné kontaktovanie zákazníka o vybavení reklamácie v zákonom určenej lehote formou e-mailu alebo SMS alebo doporučeného listu.

h) Obchodník po riadnom vybavení reklamácie vyzve kupujúceho telefonicky alebo e-mailom alebo iným spôsobom dohodnutým s kupujúcim k prevzatiu tovaru (opraveného resp. vymeneného a pod.) a reklamačného protokolu alebo bude tovar po vzájomnej dohode s kupujúcim spolu s reklamačným protokolom doručený kupujúcemu formou doporučenej zásielky.

IV. ZÁRUKA

Záručná doba na tovar je 24 mesiacov. Záručná doba 24 mesiacov platí v súlade s § 620 ods. 1 občianskeho zákonníka pri predaji tovaru na súkromnú potrebu. Záručná doba plynie od momentu prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade, že reklamácia je vybavená výmenou reklamovanej veci za novú vec, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci.

Pokiaľ je kupujúci podnikateľom a výrobok kupuje pre podnikateľskú činnosť, záručná doba sa riadi záručnými podmienkami obchnodníka v súlade s § 429 ods. 2 obchodného zákonníka.

Záručná doba neplynie v období, počas ktorého kupujúci nemá reklamovanú vec k dispozícii, teda neplynie v čase od uplatnenia zodpovednosti za vady až do doby, keď je kupujúci po skončení opravy resp. iného spôsobu ukončenia reklamačného konania povinný vec prevziať. Záručná doba sa teda predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci reklamačný doklad na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodnej faktúry (doklad o kúpe tovaru) a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru začína plynúť záručná doba odo dňa prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar.

V. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“), ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Stranami sporu sú spotrebiteľ- fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania a ktorá podala návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu a obchodník, proti ktorému návrh smeruje.

Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou a týka sa teda zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR.

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchnodníka so žiadosťou o nápravu (prostredníctvom elektronickej pošty na e-mail: info@flexity.sk alebo písomne na adresu sídla obchnodníka: Ľuda Zúbka 2, Bratislava-Dúbravka 841 01), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.

Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov spôsobom určeným podľa § 12 zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, pričom možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

Spotrebiteľ je oprávnený použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorý si zvolí. Spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupujúci - spotrebiteľ  pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov on-line. Spotrebiteľ  môže tiež priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.

Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné.

Oprávnená právnická osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporov stanoviť, že je oprávnená požadovať od spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume, ktorú zverejní na svojom webovom sídle. Poplatok podľa prvej vety nesmie presiahnuť sumu päť EUR vrátane dane z pridanej hodnoty. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

VI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody podľa osobitného predpisu.

Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňa 1.júla 2024. Obchodník si vyhradzuje právo tento reklamačný poriadok kedykoľvek zmeniť alebo doplniť, pričom zmeny reklamačného poriadku sú účinné dňom umiestnenia novej verzie reklamačného poriadku na stránke www.flexity.sk.

Ak by ste chceli podať sťažnosť alebo podnety v súvislosti s ponúkaným tovarom či zlepšením chodu nášho e-shopu, zasielajte ich prosím na e-mailovú adresu: info@flexity.sk.