Tipy ako dnes podporiť zdravé pracovné prostredie, duševnú pohodu a firemnú kultúru

Pracovisko je pre mnohých miestom, kde trávia podstatnú čas svojho časového fondu. V domácom prostredí je veľmi dôležité prispievať k celkovej atmosfére a príjemnému pocitu. Podobne by tomu malo byť i v prípade prostredia, v ktorom vykonávate prácu. Síce sa hovorí (a aj vždy platí), že všade je nám dobre, ale doma najlepšie, naše pracovné prostredie by sme mali považovať za miesto, kde by sme sa za každých okolností mali cítiť komfortne a pohodovo. Ako súčasť pracoviska je veľmi podstatné, aby k celkovej pohode a firemnej kultúre pravidelne prispieval každý jeden člen pracovného kolektívu.

Vo Flexity si veľmi dobre uvedomujeme, aké je zdravie pracoviska a duševná pohoda v práci dôležitá. Podpora firemnej kultúry patrí medzi významné piliere každodenného času stráveného v práci. Pracovná produktivita a priaznivé výsledky práce priamo súvisia s vhodným pracovným prostredím, ktoré i s firemnou kultúrou by spoločne mal budovať každý jeden člen pracovného kolektívu.

Vybavenie pracoviska po technickej stránke je síce veľmi dôležité a podstatne vplýva na pracovné výkony, tie sú však v prvom rade ovplyvňované faktormi prinášajúcimi jednotlivým členom kolektívu duševnú pohodu počas pracovných aktivít.

Zhrnutie:

  • Zdravé sedenie
    • kľačiace stoličky
    • meditačný vankúš
    • stolička na zem (mandir)
    • sedenie na zemi, v drepe
  • Krátke cvičenie v práci
    • podložka na cvičenie
    • masážna podložka
    • masážne loptičky a valce
    • fitlopty
    • akupresúrne koberčeky
  • Cvičenia pre tréning mysle
    • mindfulnes cvičenia
    • krátke vedené meditácie (spolu s aplikáciami)
  • Benefity
    • utuženie vzťahov v kolektíve
    • príjemnejšia pracovná atomsféra
    • motivačná firemná kultúra, ľahšie získavanie talentov
    • fyzické aj duševné zdravie zamestnancov

PONUKA

Ste firma a radi by ste dopriali zamestnancom lepšie prostredie? Kontaktujte nás a radi spoločne pripravíme ponuku :)

Spoznajte nové netradičné spôsoby pre zdravšie strávenie dňa na pracovisku

Video: náš mini sketch ako sa občas zabavíme pri práci :)

Ak aj vy hľadáte spôsoby, ako pozitívne zmeniť pracovné výsledky na pracovisku, vyskúšali ste sa zamerať namiesto technickej stránky na faktory ovplyvňujúce ľudské zdroje? Nemožno predsa spochybniť fakt, že tam, kde sa cítime dobre, tam sa nám jednotlivé aktivity (i pracovné) vykonávajú omnoho komfortnejšie a efektívnejšie. Podpora celkovej pohody na pracovisku sa môže docieliť mnohými klasickými spôsobmi, od rôznych teambuildingov, spoločných obedňajších prestávok, anonymných feedbackov (odporúčame náš slovenský startup Slido) až po pravidelné porady...

Ak aj vám prichádzajú na myseľ rôzne tradičné tipy, ktoré pomáhajú utužiť zdravie pracoviska, zaručene na ich plnenie nezabúdajte! V našom článku sme sa rozhodli túto tému posunúť ešte o level vyššie a prinášame vám ďalšie (možno menej tradičné, avšak nemenej účinné) tipy pre vaše zdravšie a vyrovnanejšie pracovné prostredie. Inšpirujte sa tipmi, ktoré sme pre vás a vaše pracovisko spísali, a ktoré môžu pozitívne podporiť pracovné prostredie, duševnú pohodu i celkovú firemnú kultúru.

Zdravé sedenie pri práci nemusí byť len mýtus

Problematike zdravšieho spôsobu sedenia pri práci sme sa bližšie venovali v jednom z našich predošlých blogov. Podobne, ako i v spomínanom článku, opäť dávame do pozornosti jedinečné alternatívy klasického sedenia na stoličke či v kresle, ktoré nepriaznivo vplýva na naše zdravie a častokrát i na mentálnu pohodu počas a po vykonávaní práce. Ak to povaha vašej práce dovoľuje, vyskúšajte nahradiť svoju obľúbenú stoličku za sedenie či kľačanie na zemi.

A pokojne k tomu inšpirujte i svojich kolegov! Zaručene sa vám následne poďakujú, pretože sedenie na zemi nahrádzajúce klasické vysedávanie (a časté hrbenie sa) na stoličke prináša pre naše fyzické zdravie a mentálnu pohodu množstvo benefitov. Či sa rozhodnete pre sedenie v polohe tureckého sedu alebo na kolenách je úplne na vás (pokojne možno striedať), avšak treba zaručene dbať na pevný a vystretý chrbát. Sedenie bez opory chrbta nás nepriamo núti byť vzpriamenými a máme menšiu tendenciu nesedieť vyrovnane, začo sa nám naša chrbtica poďakuje.

Môžete sa rozhodnúť spraviť si porady so sedením na zemi, na meditačnom vankúši alebo v drepe.

Ranná „rozcvička“ a pravidelné prestávky na pohyb

Obľúbený pokrik „vstávať a cvičiť!“ naberá v kontexte zvyšovania pracovnej pohody zaujímavý význam, pretože zaradiť na pracovisko ranné cvičenie zamerané na flexibilitu a rozhýbanie tela vôbec nemusí byť na škodu, ba naopak prispeje k celodennému príjemnému pocitu, ideálnemu nakopnutiu do pracovných povinností a k efektívnejšiemu podávaniu pracovných výkonov. Veď predsa naše ráno častokrát určuje smerovanie celého dňa.

Dať členom svojho pracoviska priestor pre ranné „rozhýbanie sa“ môže byť pre ich individuálne pocity fyzického i psychického charakteru veľmi nápomocné a smerodajné pri nasledujúcich pracovných povinnostiach. Navyše, ranné spoločné zacvičenie si jogy so svojim pracovným tímom vedie okrem príjemných fyzických a psychických benefitov i k utuženiu pracovných vzťahov a teda v konečnom dôsledku i k zdravšiemu pracovnému prostrediu.

Ranné hodiny nemusia byť z pravidla jediným obdobím pracovného dňa, kedy je ten ideálny čas svoje telo rozhýbať či ponaťahovať. Rovnako efektívne a priaznivo vplývajúce dokážu byť i kratšie prestávky určené na pohyb počas celej dĺžky pracovnej doby. Podporiť pohybové aktivity na pracovisku dokážu efektívne i rôzne pomôcky ako napríklad jogamatky, fit lopty, masážne valce či iné športové pomôcky, ktoré prispejú k efektívnemu rozhýbaniu sa a regenerácií počas pracovného dňa.

PRIESKUM

Zapojte sa do nášho prieskumu o zdravom pracovnom prostredí a prispejte k lepšiemu povedomiu o tejto téme: https://forms.gle/WRMcy1SN51xsCEo19 

 

Prestávky nie len pre telo, ale i pre myseľ

Častokrát je to práve myseľ, ktorá dostane počas pracovného dňa najviac zabrať v porovnaní s fyzickou stránkou nášho tela. Podobne ako si potrebujeme oddýchnuť fyzicky, je potrebné venovať pozornosť i psychickému odpočinku na pracovisku. Predíde sa tak pocitom únavy, stresu, vyhorenia, nedostatku kreativity, nesústredenosti a ďalším negatívne vplývajúcim dôsledkom nedostatočného psychického oddychu.

Zaveďte na svojom pracovisku krátke mindfulness prestávky. Či už dáte priestor pre oddych jednotlivcom alebo si oddýchnete spoločne napríklad formou dychových cvičení či vedených meditácií je už na vás, jedno však majte na pamäti – i myseľ a psychická stránka zdravia potrebujú počas pracovného kolotoča nájsť odpočinok a na pár momentov vypnúť a niekedy ešte väčšmi ako telesná schránka.

Inšpirujte sa našimi minduflnes cvičeniami: 

10 JEDNODUCHÝCH MINDFULNESS CVIČENÍ NA KAŽDÝ DEŇ PRE TRÉNING VŠÍMAVOSTI

Spôsobov ako prispieť k duševnej pohode na pracovisku je veru nespočetne veľa a fantázií pri ich zavádzaní do praxe na pracovisko sa absolútne medze nekladú. Základom je poznať svoje potreby i potreby svojho tímu a na ich základe implementovať spôsoby, ktoré efektívne pomôžu k pocitu komfortu a pohody každého člena pracovného prostredia. Spokojnosť jednotlivcov vedie k zdravším vzťahom, ktoré v konečnom dôsledku utužujú zdravie firemnej kultúry, ale aj efektivitu pracovných výkonov.

Nech sa opýtate kohokoľvek, častokrát vám odpovie, že najefektívnejší zamestnanec je ten, ktorý sa cíti v práci dobre, vyrovnane a spokojne. Ako to vyplýva i zo základných pilierov ľudských potrieb, vždy sa primárne potrebujeme cítiť v súlade sami so sebou my vo svojom vnútri, až následne sme motivovaní a pripravení podávať efektívne výkony, byť kreatívni a nadchnúť sa pre prácu, ktorú robíme. A prečo tomu na pracovisku nedopomôcť, keď je toľko skvelých spôsobov, ako sa to dá?

Vypočujte si náš podacst na tému vyhorenie: