COVID-UPDATE: Od 22.2.2021 nás nájdete na novej adrese: Saratovská 6/D. Osobné nákupy na prevádzke sú momentálne pozastavené. Dopredu zaplatené objednávky je možné prebrať.

10 tipov na maličkosti, ktorými dokážeme vykúzliť lepší deň sebe i druhým a postarať sa tak o duševné zdravie

meditacia dusevne zdravie 

Aj vy poznáte ten pocit, keď sa vám v živote prihodí úplná maličkosť a deň sa zdá byť odrazu omnoho slnečnejší a veselší? Sú to drobnosti, ktoré dokážu veľké veci. Sú to maličkosti, v ktorých sa skrýva veľká sila a energia. Jedným z krásnych uvedomení je to, že my sme zodpovední za maličkosti, ktoré nás urobia šťastnejšími, a zároveň dokážeme nimi zlepšiť deň aj druhým ľuďom.

Sú dni, keď sú v našom svete zatiahnuté mračná, je daždivo, zúri sychravý vietor alebo sa schyľuje k poriadnej búrke... . Každý deň nemôže byť dúha a to je úplne v poriadku. Avšak v každom z nás sa skrýva potenciál pritiahnuť si aj počas týchto dní do života slniečko. A niekedy k tomu stačí skutočne len nejaká maličkosť. Niekde na internete sa raz objavil citát, tvorili ho tieto slová: „keď som na dne, hľadám perly.“ Každodenné maličkosti, ktoré dokážu naše občas tmavé chvíľky (dno) obohatiť o úprimnú radosť, sú perlami. A verte, či nie, ale vždy sú tu pre nás a my ich vždy môžeme rozdávať druhým.

Že o takých maličkostiach neviete? Hlúposť. Zastavte sa nachvíľku, vezmite do ruky ceruzku a skúste sa na pár minút zamyslieť nad tým, aká drobnosť by vám vykúzlila úsmev na tvári alebo čo môžete práve teraz urobiť pre niekoho druhého, aby mal lepšiu náladu. Skôr, než sa pustíte do čítania zoznamu našich tipov, ktoré sme spísali, vyskúšajte si vytvoriť ten svoj. Alebo pokojne najskôr načerpajte inšpiráciu tipmi v našom článku:

Ako môžete podporiť svoje duševné zdravie

1.Vytvorte si zoznam vecí, za ktoré ste vďační

Svetoznámy fenomén zvaný aj ako gratitude list si získal priazeň mnohých sŕdc, a to viac než oprávnene. Každý deň má každý z nás množstvo dôvod, za čo byť vďačným človekom. Bolo by predsa veľkou chybou sa neustále zameriavať na to všetko, čo nemáme a porovnávať sa s druhými, keď môžeme všetku túto energiu vložiť do vďačnosti za to všetko, čo nám život dáva a za ľudí, ktorých okolo seba máme.

„Pristupovať ku všetkému s vďačnosťou je ten najvyšší prejav jogy.“ - Yogi Bhajan

Zoznam vďačnosti má neuveriteľne veľkú schopnosť zmierňovať depresie, úzkosti, stres a celkovú zlú energiu, ktorá nás občas (nechtiac) ovládne. Technika vďačnosti je skutočne jednoduchá a má veľkú silu zároveň. Postačí Vám na ňu niekoľko minút, papier, pero a samozrejme srdce, ktoré je otvorené tomu vidieť všetko dobré a pozitívne, čo v živote máme namiesto toho, čo všetko nám chýba a čo by sme mohli závidieť ostatným. Budete sa čudovať, aká na prvý pohľad maličkosť, dokáže skutočne veľké veci. Nezabudnite zoznam začať magickou formulkou „som vďačný za... .“

2.Prechádzka v prírode

Pre našu dušu a telo je úplne prirodzené dobíjať svoju energiu z prírody. Častokrát sa nejednému z vás určite stalo to, že pár-minútová prechádzka v prírode a pohyb na čerstvom vzduchu dokázali zlepšiť vašu náladu na nepoznanie. Občas je fajn svoj náročný deň, problém, či zlú náladu vziať vyvetrať do prírody, je viac než pravdepodobné, že ich aj niekde tam stratíte a domov sa vrátite plný úplne novej lepšej energie. Pritom vôbec nemusí ísť o poldňové túry do kopcov, aj taká drobnosť ako 15 minút v parku má skutočne obdivuhodný vplyv na našu náladu. Magickú silu majú i západy slnka. Nik nevie, čo v sebe ukrývajú, ale to niečo dokáže v nás vzbudiť pozitívnu energiu.

„Západy slnka sú dôkazom toho, že bez ohľadu na to, čo sa stane, každý deň môže skončiť nádherne.“ – Kristen Butler

4.Prezrite si staré fotky

Vráťte sa na pár chvíľok do momentov minulých, zaspomínajte si na miesta, ktoré vám vyrazili dych, na prírodu, ktorej fotky ste nemuseli ani retušovať a predsa boli tak nádherné...vráťte sa do šťastných momentov. Jednou z veľmi mocných techník je vizualizácia momentov, ktoré nám spôsobili radosť. Použite silu svojich spomienok a fotky na to, aby ste na pár minút dokázali precítiť atmosféru a pocity z danej prežitej radostnej chvíle. Prezeranie fotoalbumov dokáže byť príjemnou činnosťou nie len pre vás, ale i pre celú rodinku spoločne.

5.Zavolajte svojej blízkej osobe a opýtajte sa jej ako sa má

alebo ju rovno prekvapte návštevou, či správou, že na ňu myslíte. Nie je nad ten pocit, keď vám dá niekto najavo, že na vás myslí a že sa skutočne zaujíma o to, aký bol váš deň. A to isté platí aj naopak, je skutočne príjemné dať niekomu najavo, že vám na ňom záleží a chcete sa dozvedieť o jeho búrkach i slnečných dňoch.

6.Film alebo kniha

Každý máme svoj obľúbený film, ktorý dokážeme pozerať dookola aj stokrát a stále nás neomrzí, i keď ho poznáme naspamäť do úplného detailu. Alebo ste radšej milovník knižných príbehov? Film, seriálový maratón, či kniha, výber je vás, čo je však viac než isté, je to, že vám nepochybne zdvihnú náladu. A vôbec nemusíte šetriť ani odporúčaniami na dobrý film, seriál, či knižku pre druhých. Veď predsa, ak dokážu naštartovať k lepšiemu vašu náladu, tak zaručene budú mať podobný účinok i pre niekoho iného.

7.Láskavosť

Môžeme ju nachádzať v tom, keď pripravíme druhej osobe raňajky, urobíme namiesto nej nákup v obchode, ale i v tom, keď jej povieme, či napíšeme, že ju ľúbime. Zaručene vám to môže len a len pozdvihnúť náladu. A pritom jedno „ľúbim ťa“ nezaberie ani 30 sekúnd. Maličkosť, však? A predsa veľká vec, však?

8.Meditácia

Vypnúť okolitý svet a zapnúť len ten, ktorý je tu a teraz vo vnútri nás. Nemusíte presedieť v meditačnej polohe hodinu. Postačí desať minúť a dokážete svoju náladu úplne zreštartovať a začať pozitívnejšie.

9.Pohyb a strečing

Že je pohyb liek pre telo i dušu už ani azda nemusíme znovu zdôrazňovať, pretože každý z nás vie, ako dokáže meniť našu náladu k lepšiemu. Či je to prechádzka, beh, joga alebo si len doma zatancujete na svoju obľúbenú pieseň.

10.Prebuďte v sebe kreativitu

Tvorte, tvorte, tvorte, pretavte svoju nepriaznivú energiu a emócie do niečoho kreatívneho. Nemusíte byť profesionálmi maliarmi, stačí napísať pár svojich pocitov do denníka, vyskúšať nový recept alebo napríklad zašiť dierku na ponožkách, či prísť na spôsob, ako si konečne vytriediť šatník.