Ashwagandha – spoznajte efektívny ajurvédsky doplnok proti stresu, úzkosti a depresiám

ASHWAGANDHA - AŠVAGANDA (Withania somnifera)

ashwaganda

Táto zázračná bylina pochádza zo suchších oblastí Indie, Pakistanu, Srí Lanky a niektorých častí Afriky a využíva dlhé roky najmä v tradičnej medicíne. Ľudia využívajú korene a oranžovo-červené plody na liečebné účely. Prečítajte si, aké účinky má rastlina na váš organizmus, výhody a spôsoby užívania.

Ashwagandha, známa aj ako indický ženšen alebo zimná čerešňa, môže pomôcť znížiť stres a podporiť rovnováhu vo vašom tele. Tisíce rokov sa bylina používa v ajurvédskej medicíne, kde sa považuje za rasajánu. To znamená, že pomáha udržiavať psychickú aj fyzickú mladosť.

Na základe určitých dôkazov môže mať neuroprotektívne a protizápalové účinky. Vzhľadom na fakt, že zápal je základom pre mnohé zdravotné stavy, jeho zníženie napomáha telu pri liečbe. Ashwagandhu ľudia používajú pri liečebných spôsoboch, kedy sa spracovávajú rôzne časti byliny – listy, semená alebo plody na prášok.

ZDRAVOTNÉ BENEFITY A ÚČINKY ASHWAGANDHY

Táto adaptogénna bylina môže pomôcť vášmu telu rôznymi spôsobmi.

*Adaptogény sú rastliny, ktoré podporujú fyziologickú reakciu vášho tela na stres a sú spájané s nižšími hladinami stresu a lepším spánkom.

  • Pri štúdiách skúmajúcich prospešnosť indického ženšenu sa ukázalo, že podporuje udržiavanie zdravej hladiny kortizolu. Ten je známy ako stresový hormón, ktorý pomáha mobilizovať telo v nebezpečných situáciách.V dnešnej stresujúcej dobe plnej finančného tlaku a negatívnych správ sa pravidelne aktivuje stresová reakcia kortizolu, ktorá vplýva na nervový systém.Vzhľadom na nadväznosť stresu s ďalšími chorobami, udržiavať sa v psychickej pohode znamená kladný vplyv na celkové fungovanie tela. 

  • Ashwagandha pomáha vďaka svojim antioxidačným účinkom chrániť nervové bunky pred poškodením voľnými radikálmi, čo ďalej prispieva k zlepšeniu mozgu a pamäti.

    Rôzne výskumy naznačujú výrazné pokroky vo výkonnosti úloh a rozsahu udržania pozornosti. Pri dlhšom a pravidelnom užívaní ukázala štúdia zahŕňajúca 50 dospelých podporu koncentrácie a mozgovej aktivity.

  • Ashwagandha sa ukázala ako efektívna podpora zdravého spánku. Kvalitný spánkový režim predstavuje dôležitý faktor zdravého života. 

  • Efektívne využitie rastliny sa prejavuje aj posilnením fungovania imunitného systému. Silná imunita vám pomôže prirodzene bojovať s ďalšími chorobami. Pod tlakom stresu je ľudský organizmus oslabený nie len po psychickej, ale aj fyzickej stránke. Posilniť ho preto môžete pravidelnou dávkou tejto tradičnej bylinky.

Užívania ashwagandhy vám v skratke pomôže:

  • Znížiť hladinu stresového hormóny

  • Proti úzkosti

  • Podporiť mozgové funkcie a pamäť

  • Zvýšiť kvalitu spánku

  • Podporiť imunitný systém

AKO POUŽÍVAŤ ASHWAGANDHU?

S čoraz väčším počtom ľudí, ktorí sa obracajú na prírodnú medicínu, ashwagandha rastie na popularite pre jej vlastnosti podporujúce zdravie.

Najjednoduchší spôsob užívania je pomocou doplnkov. Dávkovanie Ashwagandy záleží od konkrétneho stavu, ktorý chcete zlepšiť a obsahu extraktu z rastliny v produkte. Rôzne výskumy naznačujú užívanie, že denná dávka 250 – 600 mg má preukázateľné účinky na zníženie stresu.

Či už vyskúšate kapsuly, prášok, alebo tekutý extrakt, najlepšie je poradiť sa so zdravotníckym pracovníkom, prípadne sa orientovať podľa dávkovania uvedeného na obale.

Ashwagandha môže interagovať s inými liekmi, a preto sa pred pridaním doplnku do vašej stravy porozprávajte so svojim lekárom. Konzultácie s lekárom sú potrebné aj v prípade tehotenstva a dojčenia. Možný je taktiež výskyt alergických reakcií. Pri konzumácii vysokých dávok presahujúcich množstvo uvedené na obale, môžu nastať žalúdočné ťažkosti.

KEDY UŽÍVAŤ ASHWAGANDU

Užívanie ráno

Ashwagandhu môžete brať ako pravidelnú rutinu doplnkov stravy a vitamínov pre pozitívne účinky na všeobecné zdravie a fungovanie organizmu.

Vzhľadom na to, že užívanie tohto doplnku na prázdny žalúdok môže viesť u niektorých ľudí k miernemu žalúdočnému nepohodliu, môžete si dať ashwagandhu po raňajkách.

Užívanie večer

Ak sa snažíte zlepšiť kvalitu vášho spánku, zvoľte užívanie večer, kedy vám pomôže zrelaxovať. Pre ľudí, ktorí pociťujú žalúdočné ťažkosti pri požití ashwagandhy na lačno, je večerné užívanie lepšou voľbou.

info 

 
Prečítajte si viac k téme: AJURVÉDA

Neviete aký ste typ? Zistite to pomocou nášho konštitučného testu: AJURVÉDSKY TEST

 

POZRITE SI NAŠU PONUKU KAPSULÍ A ŽELÉ (GUMMIES) ASHWAGANDA

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie